تبلیغات
مقاله های مهدوی
مقاله های مهدوی

                (صهیونیزم – صهیونیسم – Jew)

 (از نگاه قرآن )

1-نژاد پرستی:

 یكی از شاخصه های بینش یهود، توهم برتر بودن در نظام خلقت است كه در قرآن به آن اشاره ای رفته است:

 

 وَقَالُواْ لَن تَمَسَّنَا النَّارُ إِلاَّ أَیَّاماً مَّعْدُودَةً قُلْ أَتَّخَذْتُمْ عِندَ اللّهِ عَهْدًا فَلَن یُخْلِفَ اللّهُ عَهْدَهُ أَمْ تَقُولُونَ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ ﴿80بقره﴾

و گفتند جز روزهایى چند هرگز آتش به ما نخواهد رسید بگو مگر پیمانى از خدا گرفته‏اید كه خدا پیمان خود را هرگز خلف وعده  نخواهد كرد یا آنچه را نمى‏دانید به دروغ به خدا نسبت مى‏دهید .

یهودیان به عنوان نسل فرزندان اسرائیل( یعقوب) معتقدند كه كه عالم هستی برای آنها خلق شده اند وبقیه انسانها برای خدمت به یهود آفریده شده اند . این مطلب از آموزه های بنیادی بنی اسرائیل بوده وهست كه آن را نسل به نسل و سینه به سینه ، به فرزندان ومُتربّیان خود منتقل میكنند .

برای بررسی چگونگی بوجود آمدن این نگرش اگر نگاهی به تاریخچه بنی اسرائیل در قرآن بیندازیم می بینیم كه چقدر قرآن دقیق و مفصل به ابعاد مختلف این جریان ونیز دیگر جریان های فكری واجتماعی سیاسی یهود پرداخته است ؛ بلكه از هیچ قومی به اندازه بنی اسرائیل سخن نرفته است كه بعدا به برخی علل آن اشاره خواهیم كرد .

خداوند موسی را فرستاد تا بنی اسرائیل را از بند ظلم وشكنجه واستثمار فرعون نجات دهد  و با رفع موانع ایمان و رشد ، زمینه برای تشكیل جامعه ای توحیدی فراهم شود . موسی با معجزات ونشانه های بسیار از طرف خداوند آمد ولی بنی اسرائیل در این آزمون ها بارها دچار كفر وپیمان شكنی و قشری گری و شرك و ارتداد و... شدند اما بارها آنجایی  كه مستحق عذاب بودند ، مجازات از آنها برداشته می شد تا شاید فرصتی دوباره بیبند وهدایت شوند ؛ اما نشدند آنچه باید می شدند.

درنهایت یهود این همه لطف پروردگار را دلیل بر فضل خویشتن دانستند و منزلتی پوشالی نزد او برای خویش ساختند و رسیدن به به حكومت برای بندگی خدا، جای خود را به حكومت و سلطه بر كل جهان برای رسیدن یهود به پادشاهی عالم به حق مسلم خویش داد. در صورتی كه از نگاه قرآن هر هدایتی با شكر وبكار گیری آن باعث ارزش خواهد بود ومنجر به هدایت های بعدی میشود‌  ‌‌‌‌"وَالَّذِینَ اهْتَدَوْا زَادَهُمْ هُدًى وَآتَاهُمْ تَقْواهُمْ"  (17 محمد) اما یهود با كفران این هدایت ها به غضب همیشگی پروردگار مبتلا شد:

 فَبِمَا نَقْضِهِم مِّیثَاقَهُمْ وَكُفْرِهِم بَآیَاتِ اللّهِ وَقَتْلِهِمُ الأَنْبِیَاء بِغَیْرِ حَقًّ وَقَوْلِهِمْ قُلُوبُنَا غُلْفٌ بَلْ طَبَعَ اللّهُ عَلَیْهَا بِكُفْرِهِمْ فَلاَ یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلِیلاً  

پس به [سزاى] پیمان‏شكنى‏شان و انكارشان نسبت به آیات خدا و پیامبر كشی بناحق آنان و گفتارشان كه دلهاى ما در غلاف است [لعنتشان كردیم] بلكه خدا به خاطر كفرشان بر دلهایشان مهر زده و در نتیجه جز شمارى اندك [از ایشان] ایمان نمى‏آورند. (نساء 155)

این نگرش یهود نسبت به دیگران آیا جایی برای تعهد و احترام به حقوق دیگرن و رحم مروّت وانسانیت میگذارد؟؟

وَمِنْهُم مَّنْ إِن تَأْمَنْهُ بِدِینَارٍ لاَّ یُؤَدِّهِ إِلَیْكَ إِلاَّ مَا دُمْتَ عَلَیْهِ قَآئِمًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُواْ لَیْسَ عَلَیْنَا فِی الأُمِّیِّینَ سَبِیلٌ وَیَقُولُونَ عَلَى اللّهِ الْكَذِبَ وَهُمْ یَعْلَمُونَ

و از آنان (اهل كتاب) كسى است كه اگر او را بر دینارى امین شمارى آن را به تو نمى‏پردازد (= یهود)مگر آنكه دائما بر [سر] وى به پا ایستى این بدان سبب است كه آنان [به پندار خود] گفتند درمورد امّییّن تعهدی برما نیست و بر خدا دروغ مى‏بندند با اینكه خودشان [هم] مى‏دانند.

امیّیّن منسوب به امّ است به معنای عوام كه منظور آنها ، غیر یهود است.

برخی تعابیر تورات و تلمود هم در این زمینه:

* من گفتم كه شما خدایان هستید و جمیع شما فرزندان حضرت اعلی، لیكن مثل آدمیان خواهید مرد. ((سِفرتثنیه – باب 10 – آیة 15))

*اقوام غیر اسرائیل به جماعت خدا راه نخواهند یافت وهیچكدام از آنها به میان جامعه خداوندی وارد نخواهند شد. (( سِفرتثنیه- باب 23 – آیات 1 تا 3))

*حدود تو را از بحر فلسطین واز صحرا تا نهر فرات قرار می دهیم ، زیرا ساكنان آن سرزمین را به دست شما خواهیم سپرد و ایشان را از پیش خود خواهید راند ، با ایشان و با خدایان ایشان عهد مبند. ((سِفر خروج – باب 23 آیة31))

*  وامتها را میراث توخواهم داد و اقصای زمین را ملك تو خواهم گردانید ، ایشان را به عصای آهنین خواهی كشت ، مثل كوزه گر آنها را خورد خواهی نمود. ((مزامیر – باب 2 – آیات 8-9))

*گوشت بخورید و خون بنوشید ، گوشت صاران را خواهید خورد و خون رؤسای جهان را خواهید نوشید . ((سفر حز قیال – باب 39 – آیه 18))

*ایشان را مانند گوسفندان برای ذبح بیرون كش وایشان را به جهت روز قتل تعیین نما . ((سِفر تثنیه –باب 20 – آیة 3))

 

تلمود:

·        ارواح یهود ، از ارواح دیگران افضل است . زیرا ارواح یهود جزء خداوند است ! همچنان كه فرزند جزء پدرش می باشد . روحهای یهود نزد خدا عزیزتر است . زیرا ارواح دیگران ، شیطانی ومانند ارواح حیوانات است . نطفه غیر یهودی ، مثل نطفه بقیة حیوانات است

·        كشتن غیر یهودی از واجبات مذهبی ما است و پیمان بستن با او، یهودی را ملزم به اداء نمی كند.

·        اسرائیلی (از نسل بنی اسرائیل ) در نزد خداوند بیش از ملائكه محبوب و معتبر است . اگر غیر یهودی یك یهودی را بزند چنان است كه به عزت الهیّه جسارت كرده است وجزای چنین شخصی جز مرگ چیز دیگری نیست و باید او را كشت.

·        سگ افضل از غیر یهودی است زیرا در اعیاد باید به سگ نان وگوشت داد ولی نان دادن به اجنبی حرام است

·        تعدی كردن به ناموس غیر یهودی مانعی ندارد، زیرا كفار مثل حیوانات هستند وحیوانات را زناشوئی نیست. یهودی حق دارد ، زنهای غیر مؤمنه ( زنانی كه یهودی نباشند) را به غصب برباید وزنا ولواط باغیر یهودی عقاب و كیفری ندارد





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 2 اسفند 1389 توسط مهدویون عصر ظهور
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب

آخرین مطالب

نویسندگان

موضوعات

نظر سنجی

پیوند ها

   دانشنامه مهدویت

لینكستان

آمار سایت

   لوگوی دوستان